(+48) 592 980 231 biuro@makehealth.pl
zdrowie-warzywa

zdrowie-warzywa

Rośliny dzielimy m.in. na jednoliścienne i dwuliścienne. Do pierwszych należą wszystkie zboża. Dwuliścienne, to większość roślin uprawnych, np.: fasola, groch, ogórki, dynia, owoce. W przypadku roślin dwuliściennych, spożywanie ich jednolicie przez dłuższy czas może przynosić szkodę. Dlatego organizm sam się broni i lubiane jedzenie przestaje nam smakować. Inna sytuacja jest z produktami pochodzącymi z roślin jednoliściennych. Organizm wciąż je przyjmuje, bo nie powodują one szkód w naszym ustroju. Dlatego podstawowym pokarmem człowieka jest chleb. Najzdrowszy jest chleb żytni, z razowej, grubej mąki. Wszystkie substancje odżywcze znajdują się w skórce ziarna, w jego kiełku i w tej warstwie miąższu, który przylega bezpośrednio do skórki ziarna. Pozostały miąższ posiada bardzo niewiele tych wartościowych składników.

Wartościowy dla zdrowia jest tylko chleb wypiekany na bazie mąki z pełnego przemiału.
Czosnek był i jest uważany za roślinę wyjątkową – jadalną i leczniczą. W tej „wyjątkowej roślinie” zawarte są witaminy, sole mineralne, enzymy, hormony roślinne, fitosterole(działają przeciwgorączkowo i przeciwzapalnie), pektyny, jest białko i błonnik, są węglowodany, są fitoncydy(działają grzybobójczo i bakteriobójczo).

Składnikami czosnku są następujące makroelementy: siarka, wapń, fosfor, żelazo, magnez, potas, sód. A także mikroelementy jak: selen, jod, chrom, miedź, mangan, molibden, kobalt, cynk. Niektóre z jego składników wykazują działanie antybiotyczne( np. allicyna). Można powiedzieć, że czosnek leczy nieomal wszystko, choć – nie jest panaceum.

Lecznictwo ludowe zawsze twierdziło, że czosnek odmładza i przedłuża życie. Osoby, żyjące długie lata w dobrym zdrowiu często zapewniają, że zawdzięczają to głównie czosnkowi. Głoszą, że spożywanie czosnku uwalnia ich od sklerozy, odmładza, leczy choroby serca i reguluje ciśnienie.

Czosnek nie tylko leczy bardzo wiele dolegliwości i chroni przed chorobami, ale i odmładza.

Większość z nas myśli, że głównym źródłem energii dla organizmu człowieka są produkty żywnościowe. Natura, jak się jednak okazuje rozporządziła inaczej. Łatwo będzie to zilustrować prostym przykładem. Bez jedzenia człowiek może żyć kilka tygodni, bez wody kilka dni, ale już bez powietrza zaledwie kilka minut. Być może, właśnie prawidłowe oddychanie jest najlepszą drogą do zdrowia. Sens właściwego oddychania polega na tym, że możemy pobierać ogromne zapasy naturalnej energii życiowej, która znajduje się w powietrzu i gromadzić ją w sobie.

Prawidłowo oddychając, spowalniamy procesy starzenia. Ludzie długowieczni z różnych stron świata, tłumaczą to dobrą kondycją fizyczną, ale przede wszystkim stosowaniem systemu „głębokiego, oczyszczającego oddechu”.
Chcesz żyć długo — oddychaj głęboko i jak najrzadziej.

Naukowo stwierdzono, że racjonalnym odżywianiem możemy przedłużyć nasze życie o 10 — 20 lat, natomiast prawidłowo oddychając nawet o 30 — 40 lat.
Ludzie „dalekiego wschodu” (np. Chińczycy), są bardzo sprawni fizycznie nawet w podeszłym wieku. Decydujący wpływ na stan ich kondycji odgrywają codzienne, nieraz wielogodzinne ćwiczenia oddechowe. Natomiast większość Europejczyków zamiast zdrowych ćwiczeń oddechowych stosuje „inne ćwiczenia” – zaciąganie się trującym papierosem.

Uważnie słuchajmy własnego ciała. To, co mu nie odpowiada, lub czyni nas chorymi – odrzućmy. Tak jak powinniśmy odrzucić wszelką spożywczą manipulację. Jedzmy tylko to, co według naszej oceny nie stanowi początku chorób tzw. cywilizacji. Bogatsi o tę wiedzę, sami odpowiedzmy na pytanie, czy pokarm obecny dziś na naszym stole zaspokaja potrzeby organizmu?